Navigation Menu+

9 sposobów na bezsenność

Posted on Kwi 14, 2017 by in informacje | 0 comments

Kłopoty ze spaniem to powszechna dolegliwość. Cierpią na nią młodzi i starzy, kobiety i mężczyźni; nie omija żadnej grupy społecznej. Na rynku istnieją skuteczne preparaty nasenne, zarówno te na bazie ziół, jak i mocniejsze, wydawane na receptę. Jednak zanim zaczniesz łykać tabletki sprawdź, czy nie uda się rozwiązać problemu w inny sposób… jeden z dziewięciu poniżej.

1. Stwórz sobie swoisty rytuał snu. Zawsze przed pójściem spać wykonuj te same czynności; pozwoli Ci się to zrelaksować, a do tego wyśle organizmowi sygnał, że to już czas na sen.

2. Wysypianiu się sprzyja również stała pora zasypiania i wstawania – organizm bardzo lubi przewidywalność i rutynę.

3. Większość poradników wskazuje, by uważać z jedzeniem i kolację zjeść np. najpóźniej na godzinę przed snem. Prawda jest jednak taka, że wiele osób – zwłaszcza młodszych – ma kłopot z zasypianiem „na głodnego”… i nie jest to nic złego. Warto jednak mieć ten punkt na uwadze – jeśli nic innego nie pomoże, może warto spróbować się przyzwyczaić do półpustego żołądka na noc?

4. Niektórzy lubią wysoką temperaturę do snu (która zresztą wzmaga uczucie senności), inni nie zasną bez wywietrzenia i wychłodzenia pokoju. Postaraj się znaleźć swoje optimum, i trzymać się go.

5. W ramach cowieczornego rytuału możesz puszczać sobie delikatną, odprężającą muzykę, która wprowadzi Cię w odpowiedni nastrój tuż przed snem. Postaraj się nie patrzeć w żaden ekran tuż przed zamknięciem oczu i chwilę przed, a jeśli koniecznie musisz – zainstaluj sobie aplikację zmniejszającą temperaturę barw wyświetlacza (Twoje oczy odpoczną).

6. ASMR – jeśli jeszcze nie znasz tego zjawiska, czym prędzej nadrób zaległości; załóż dobre słuchawki, włącz jedno z dziesiątek wideo na Youtube poświęcone ASMR i… miłych snów.

7. Melisa może wydawać się banałem, ale bądźmy szczerzy – nie przypadkiem wszyscy o tym wspominają. Po prostu – działa.

8. Jeśli masz problem nie tyle z zaśnięciem, co z utrzymaniem snu, być może pomocna będzie dla Ciebie aplikacja na telefon, monitorująca Twój sen – za pomocą wszystkich czujników telefonu mierzy fazy snu i nagrywa nietypowe zdarzenia.

9. A gdy już zaśniesz, warto, by nie wyrwał Cię ze snu odgłos trąbki lub death metalu; poszukaj zamiast tego budzika, który będzie Cię budził delikatnymi, rozciągniętymi w czasie dźwiękami.

Dobranoc!

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *